Serwis korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w swojej przeglądarce.

Wszystkie zasoby serwisu

Te materiały możesz pobrać.
Tych materiałów nie możesz pobrać. Są one dostępne tylko dla zarejestrowanych w Klubie nauczycieli, którzy potwierdzą, że uczą wskazanego przedmiotu w określonym typie szkoły z podręczników Wydawnictwa STENTOR. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Regulaminie Klubu

Filozofia

Gimnazjum

Archiwum – Gimnazjum
Beata Jesionek-Biskupska, Sławomir Jacek ŻurekAequitas sequitur legem, czyli o potrzebie prawa w życiu człowieka. Scenariusz odwołuje się do tekstów zamieszczonych w podręczniku Ścieżki Europy. Źródła naszej cywilizacji
Hanna DiduszkoEdukacja filozoficzna w gimnazjum. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami lekcji i kartami pracy
Beata Jesionek-Biskupska, Sławomir Jacek ŻurekSpotkanie z Platonem, czyli o sztuce zadawania pytań i konstruowaniu definicji. Scenariusz odwołuje się do tekstów zamieszczonych w podręczniku Ścieżki Europy. Źródła naszej cywilizacji

Historia

Liceum i technikum

Arkusze maturalne – dla poziomu podstawowego
Urszula WysockaArkusz maturalny nr 1
Urszula WysockaArkusz maturalny nr 2
Dorota JasikArkusz maturalny nr 3
Arkusze maturalne – dla poziomu rozszerzonego
Dorota JasikArkusz maturalny nr 1
Urszula WysockaArkusz maturalny nr 2
Urszula WysockaArkusz maturalny nr 3
Materiały pomocnicze – Analizy prac historycznych
Roman TusiewiczPrzedstaw okoliczności i znaczenie koronacji Piastów
Roman TusiewiczScharakteryzuj przemiany na wsi polskiej w epoce średniowiecznej
Roman TusiewiczScharakteryzuj rywalizację dwóch uniwersalizmów, papieskiego i cesarskiego, o prymat w średniowiecznej Europie
Materiały pomocnicze – Konspekty prac historycznych
Małgorzata Grabowska„Z oświecenia my wszyscy” – analiza znaczenia epoki
Małgorzata GrabowskaGranice Polski w XX w.: historyczne, sprawiedliwe, wymuszone, narzucone
Roman TusiewiczInflanty w polityce mocarstw w XVI–XVIII w.
Lucyna KujawaKozacy a Rzeczpospolita w XVI–XVII w.
Roman TusiewiczNa przykładzie Niemiec i Włoch omów procesy zjednoczeniowe w XIX w. Wskaż podobieństwa i różnice
Roman TusiewiczPrzedstaw przyczyny i proces jednoczenia Polski w XIII i XIV w.
Małgorzata Grabowska„Samodzielnie czy razem” rozważania na podstawie unii polsko-węgierskiej, polsko-litewskiej i polsko-saskiej
Roman TusiewiczUnie Królestwa Polskiego w okresie nowożytnym
Lucyna KujawaWalka o dominium maris Baltici w XVI w.
Materiały pomocnicze – Rysunki, diagramy, wykresy, schematy
Bitwa nad Bzurą
Głowy państwa i premierzy II RP
Główne partie i stronnictwa polityczne II Rzeczypospolitej
Polska scena polityczna w latach 1989–2005
Produkcja zbrojeniowa w latach 1940–1943 państw osi i aliantów (w mld dolarów; według wartości dolara z 1944 roku)
Produkt krajowy brutto Stanów Zjednoczonych w latach 1927–1941
Tablica Władza w karykaturze
Ustrój Rzeczypospolitej według konstytucji kwietniowej
Ustrój Rzeczypospolitej według konstytucji marcowej
Wyniki wyborów do sejmu w Polsce w 1922 roku
Wyniki wyborów do sejmu w Polsce w 1930 roku
Wyniki wyborów do sejmu w Polsce w 1991 roku
Wyniki wyborów do sejmu w Polsce w 1993 roku
Wyniki wyborów do sejmu w Polsce w 1997 roku
Wyniki wyborów do sejmu w Polsce w 2001 roku
Wyniki wyborów do sejmu w Polsce w 2005 roku
Metodyka – Bloki powtórzeniowe
Grzegorz SzczepańskiKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Blok powtórzeniowy z podręcznika nr 1
Grzegorz SzczepańskiKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Blok powtórzeniowy z podręcznika nr 2
Grzegorz SzczepańskiKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Blok powtórzeniowy z podręcznika nr 3
Grzegorz SzczepańskiKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Blok powtórzeniowy z podręcznika nr 4
Grzegorz SzczepańskiKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Blok powtórzeniowy z podręcznika nr 5
Grzegorz SzczepańskiKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Blok powtórzeniowy z podręcznika nr 6
Metodyka – Plany wynikowe i rozkłady materiału
Anna WołodźkoPlan realizacji materiału w klasie I liceum i technikum na podstawie programu Poznać przeszłość, zrozumieć dziś (plan wynikowy dwustopniowy)
Anna WołodźkoPlan realizacji materiału w klasie II liceum i technikum na podstawie programu Poznać przeszłość, zrozumieć dziś (plan wynikowy dwustopniowy)
Anna WołodźkoPlan realizacji materiału w klasie III liceum i technikum na podstawie programu Poznać przeszłość, zrozumieć dziś (plan wynikowy dwustopniowy)
Maria PacholskaWynikowy plan nauczania historii w I klasie szkoły ponadgimnazjalnej do podręcznika Ku współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006 – wersja WORD
Maria PacholskaWynikowy plan nauczania historii w I klasie szkoły ponadgimnazjalnej do podręcznika Ku współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006 – wersja PDF
Łukasz KusiakWynikowy plan nauczania historii w II klasie szkoły ponadgimnazjalnej do podręcznika Poznać przeszłość, zrozumieć dziś. Nowożytność – wersja WORD
Łukasz KusiakWynikowy plan nauczania historii w II klasie szkoły ponadgimnazjalnej do podręcznika Poznać przeszłość, zrozumieć dziś. Nowożytność – wersja PDF
Łukasz KusiakWynikowy plan nauczania historii w II klasie szkoły ponadgimnazjalnej do podręcznika Poznać przeszłość, zrozumieć dziś. Starożytność, średniowiecze – wersja WORD
Łukasz KusiakWynikowy plan nauczania historii w II klasie szkoły ponadgimnazjalnej do podręcznika Poznać przeszłość, zrozumieć dziś. Starożytność, średniowiecze – wersja PDF
Łukasz KusiakWynikowy plan nauczania historii w III klasie szkoły ponadgimnazjalnej do podręcznika Poznać przeszłość, zrozumieć dziś. Dzieje najnowsze. Klasa III, część 2 – wersja WORD
Łukasz KusiakWynikowy plan nauczania historii w III klasie szkoły ponadgimnazjalnej do podręcznika Poznać przeszłość, zrozumieć dziś. Dzieje najnowsze. Klasa III, część 2 – wersja PDF
Łukasz KusiakWynikowy plan nauczania historii w III klasie szkoły ponadgimnazjalnej do podręcznika Poznać przeszłość, zrozumieć dziś. XIX wiek. Klasa III, część 1 – wersja WORD
Łukasz KusiakWynikowy plan nauczania historii w III klasie szkoły ponadgimnazjalnej do podręcznika Poznać przeszłość, zrozumieć dziś. XIX wiek. Klasa III, część 1 – wersja PDF
Metodyka – Programy nauczania
Hanna DiduszkoEdukacja filozoficzna w gimnazjum. Program nauczania
Grzegorz SzczepańskiKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Program nauczania historii w I klasie szkoły ponadgimnazjalnej – wersja PDF
Grzegorz SzczepańskiKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Program nauczania historii w I klasie szkoły ponadgimnazjalnej – wersja WORD
Grzegorz SzczepańskiPoznać przeszłość, zrozumieć dziś. Program nauczania historii w II i III klasie szkoły ponadgimnazjalnej – wersja PDF
Grzegorz SzczepańskiPoznać przeszłość, zrozumieć dziś. Program nauczania historii w II i III klasie szkoły ponadgimnazjalnej – wersja WORD
Metodyka – Przewodniki metodyczne do podręczników
Hanna DiduszkoEdukacja filozoficzna w gimnazjum. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami lekcji i kartami pracy
Metodyka – Scenariusze lekcji do podręczników
Łukasz KusiakKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Karty pracy do scenariuszy lekcji
Łukasz KusiakKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Scenariusze wybranych lekcji
Łukasz KusiakPoznać przeszłość, zrozumieć dziś. Dzieje najnowsze 1918–2006. Karty pracy i załączniki do scenariuszy
Łukasz KusiakPoznać przeszłość, zrozumieć dziś. Dzieje najnowsze 1918–2006. Scenariusze wybranych lekcji
Łukasz KusiakPoznać przeszłość, zrozumieć dziś. Nowożytność. Karty pracy i załączniki do scenariuszy
Łukasz KusiakPoznać przeszłość, zrozumieć dziś. Nowożytność. Scenariusze wybranych lekcji
Łukasz KusiakPoznać przeszłość, zrozumieć dziś. Starożytność, średniowiecze. Karty pracy i załączniki do scenariuszy
Łukasz KusiakPoznać przeszłość, zrozumieć dziś. Starożytność, średniowiecze. Scenariusze wybranych lekcji
Łukasz KusiakPoznać przeszłość, zrozumieć dziś. XIX wiek. Karty pracy i załączniki do scenariuszy
Łukasz KusiakPoznać przeszłość, zrozumieć dziś. XIX wiek. Scenariusze wybranych lekcji
Metodyka – Scenariusze lekcji do tablic
Joanna PiłatScenariusz warsztatów dla nauczycieli – prezentacja i wykorzystanie tablicy „Władza w karykaturze” (wersja POWERPOINT)
Joanna PiłatScenariusz warsztatów dla nauczycieli – prezentacja i wykorzystanie tablicy „Władza w karykaturze” (wersja WORD)
Metodyka – Scenariusze lekcji z multimediami
Agnieszka UcińskaEuropa Środkowa on-line. Scenariusz lekcji zawierający propozycje wykorzystania zasobów internetu
Metodyka – Sprawdziany
Łukasz KusiakKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Klucze odpowiedzi do wszystkich sprawdzianów
Łukasz KusiakKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Sprawdzian końcowy
Łukasz KusiakKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Sprawdzian powtórzeniowy nr 1
Łukasz KusiakKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Sprawdzian powtórzeniowy nr 2
Łukasz KusiakKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Sprawdzian powtórzeniowy nr 3
Łukasz KusiakKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Sprawdzian powtórzeniowy nr 4
Łukasz KusiakKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Sprawdzian powtórzeniowy nr 5
Łukasz KusiakKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Sprawdzian powtórzeniowy nr 6
Łukasz KusiakKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Sprawdzian semestralny. Semestr I
Łukasz KusiakKu współczesności. Dzieje najnowsze 1918–2006. Sprawdzian semestralny. Semestr II
Łukasz KusiakPoznać przeszłość, zrozumieć dziś. Nowożytność. Klucz odpowiedzi do sprawdzianów 1-5
Łukasz KusiakPoznać przeszłość, zrozumieć dziś. Nowożytność. Sprawdziany 1-5
Łukasz KusiakPoznać przeszłość, zrozumieć dziś. Starożytność, średniowiecze. Klucz odpowiedzi do sprawdzianów 1-4
Łukasz KusiakPoznać przeszłość, zrozumieć dziś. Starożytność, średniowiecze. Sprawdziany 1-4
Łukasz KusiakPoznać przeszłość, zrozumieć dziś. XIX wiek. Klucz odpowiedzi do sprawdzianów 1-4
Łukasz KusiakPoznać przeszłość, zrozumieć dziś. XIX wiek. Sprawdziany 1-4
Nauczanie interaktywne – Mapy z podręczników do historii
Starożytność. Bitwa pod Kannami (216 r. p.n.e.)
Starożytność. Cywilizacje Mezopotamii w II i I tysiącleciu p.n.e.
Starożytność. Cywilizacje starożytne (III–II tysiąclecie p.n.e.)
Starożytność. Druga i trzecia wojna punicka
Starożytność. Egipt w II i I tysiącleciu p.n.e.
Starożytność. Grecja w II tysiącleciu p.n.e. i w okresie wieków ciemnych
Starożytność. Imperium perskie w VI w. p.n.e.
Starożytność. Państwa hellenistyczne w 1. poł. III w. p.n.e.
Starożytność. Podboje Aleksandra Wielkiego
Starożytność. Podboje Rzymu od III w. p.n.e. do II w. n.e.
Starożytność. Podboje Rzymu w Italii do połowy III w. p.n.e.
Starożytność. Półwysep Apeniński ok. 500 r. p.n.e.
Starożytność. Starożytny Kanaan
Starożytność. Wielka kolonizacja grecka (VIII–VI w. p.n.e.)
Starożytność. Wojna peloponeska (431–404 p.n.e.)
Starożytność. Wojny Greków z Persami (500–479 p.n.e.)
Średniowiecze. Anglia i Francja w XII–XIII w.
Średniowiecze. Bitwa pod Grunwaldem (15 VII 1410 r.)
Średniowiecze. Brytania we wczesnym średniowieczu
Średniowiecze. Cesarstwo za panowania dynastii saskiej
Średniowiecze. Ekspansja terytorialna Litwy w XIII–XV w.
Średniowiecze. Ekspansja turecka w Europie w XIV–XV w.
Średniowiecze. Europa Środkowa w XIV–XV w.
Średniowiecze. Europa w połowie XV w.
Średniowiecze. Imperium Karola Wielkiego
Średniowiecze. Italia w 1. poł. XV w.
Średniowiecze. Kolonizacja na prawie niemieckim w XIII–XIV w.
Średniowiecze. Królestwo Przemysła II (1295–1296)
Średniowiecze. Krucjaty. Państwa krzyżowców w Lewancie
Średniowiecze. Najazdy Normanów (wikingów) w VIII–XI w. Państwa normańskie w Europie
Średniowiecze. Państwa barbarzyńskie w VI w.
Średniowiecze. Państwo Wielkomorawskie
Średniowiecze. Podboje Arabów w VII–IX w.
Średniowiecze. Podział państwa Karolingów po traktacie w Verdun (843 r.)
Średniowiecze. Podział Polski po śmierci Bolesława Krzywoustego (1138 r.)
Średniowiecze. Polska i Litwa w XV w.
Średniowiecze. Polska Kazimierza Wielkiego
Średniowiecze. Polska Władysława Łokietka
Średniowiecze. Polska za Bolesława Chrobrego
Średniowiecze. Polska za Kazimierza Odnowiciela
Średniowiecze. Polska, Czechy i Węgry w 1000 r.
Średniowiecze. Regiony Polski w XII–XIII w.
Średniowiecze. Rekonkwista i państwa Półwyspu Iberyjskiego w XII–XV w.
Średniowiecze. Rozprzestrzenianie się chrześcijaństwa w Europie do XI w.
Średniowiecze. Rozwój terytorialny państwa moskiewskiego w XIV–XV w.
Średniowiecze. Słowiańszczyzna w IX i 1. poł. X w.
Średniowiecze. Wędrówki ludów w IV–V w. Podział cesarstwa rzymskiego na zachodnie i wschodnie
Średniowiecze. Wielka wojna z zakonem krzyżackim (1409–1411)
Średniowiecze. Wojna stuletnia
Średniowiecze. Wojna trzynastoletnia – etap I
Średniowiecze. Wojna trzynastoletnia – etap II
Średniowiecze. Wybrane zabytki sztuki romańskiej i gotyckiej w Polsce
Średniowiecze. Ziemie polskie w czasach Henryków śląskich i Konrada Mazowieckiego
Dzieje najnowsze. Bliski Wschód w latach 1948–1973. Wojna sześciodniowa i wojna Jom Kippur
Dzieje najnowsze. Dekolonizacja Afryki i Azji
Dzieje najnowsze. Działania wojenne w Europie i Afryce do 1943 roku
Dzieje najnowsze. Działania wojenne w Europie i Afryce w latach 1943–1945
Dzieje najnowsze. Europa po 1989 roku. NATO i UE
Dzieje najnowsze. Europa po I wojnie światowej
Dzieje najnowsze. Europa po II wojnie światowej
Dzieje najnowsze. Gospodarka II Rzeczypospolitej
Dzieje najnowsze. II wojna światowa na Dalekim Wschodzie
Dzieje najnowsze. Integracja Europy Zachodniej w latach zimnej wojny
Dzieje najnowsze. Kampania wrześniowa
Dzieje najnowsze. Łagry radzieckie po 1939 roku
Dzieje najnowsze. Narodziny II Rzeczypospolitej
Dzieje najnowsze. NATO i Układ Warszawski – układ sił w okresie zimnej wojny
Dzieje najnowsze. Niemcy po II wojnie światowej
Dzieje najnowsze. Początki demokracji ludowej w krajach Europy Środkowo-Wschodniej
Dzieje najnowsze. Polska po II wojnie światowej
Dzieje najnowsze. Rozpad Jugosławii
Dzieje najnowsze. Rozpad ZSRR
Dzieje najnowsze. Rzeczpospolita w czasie okupacji
Dzieje najnowsze. Sojusze i układy Rzeczypospolitej w okresie międzywojennym
Dzieje najnowsze. Struktura narodowościowa i wyznaniowa II RP
Dzieje najnowsze. „Wielkie Niemcy” w 1942 roku
Dzieje najnowsze. Wojna polsko-bolszewicka
Dzieje najnowsze. Wybrane konflikty zimnowojenne na świecie
Nauczanie interaktywne – „Taki był świat” – materiały do historii
Kosmiczny wyścig
Na przełomie wieków – postęp cywilizacyjny i globalizacja
Na przełomie wieków – wpływ postępu na człowieka i jego środowisko
Nauka w służbie wojny
Polskie Siły Zbrojne na Zachodzie
Powstanie warszawskie
Technika i kultura masowa w dwudziestoleciu międzywojennym
USA w latach 50. i 60. oraz Kościół katolicki w powojennym świecie
Zagrożenie nuklearne
Życie na Zachodzie
Życie w PRL na początku lat 80. XX wieku
Życie w PRL w latach 60. XX wieku
Życie w PRL w latach 70. XX wieku
Teksty źródłowe – Dzieje najnowsze
Gospodarka II Rzeczypospolitej
Konferencje międzynarodowe
Koniec epoki Gomułki
Konstytucje II Rzeczpospolitej
Konstytucje PRL
Liga Narodów i traktat mniejszościowy
Początki II Rzeczpospolitej
Stosunki II Rzeczypospolitej z Litwą
Testy – progowe
Joanna PiłatTest progowy po III klasie gimnazjum
Testy – sprawdzające
Wojciech KalwatTest do epoki starożytnej
Wojciech KalwatTest do epoki średniowiecza

Historia i społeczeństwo

Liceum i technikum

Metodyka – Plany wynikowe i rozkłady materiału
Łukasz KusiakWynikowy plan nauczania historii i społeczeństa w II i III klasie szkoły ponadgimnazjalnej do podręcznika Dziedzictwo epok. Gospodarka – wersja WORD
Łukasz KusiakWynikowy plan nauczania historii i społeczeństa w II i III klasie szkoły ponadgimnazjalnej do podręcznika Dziedzictwo epok. Gospodarka – wersja PDF
Łukasz KusiakWynikowy plan nauczania historii i społeczeństa w II i III klasie szkoły ponadgimnazjalnej do podręcznika Dziedzictwo epok. Wojna i wojskowość – wersja WORD
Łukasz KusiakWynikowy plan nauczania historii i społeczeństa w II i III klasie szkoły ponadgimnazjalnej do podręcznika Dziedzictwo epok. Wojna i wojskowość – wersja PDF
Metodyka – Programy nauczania
Grzegorz SzymanowskiDziedzictwo epok. Program nauczania historii i społeczeństwa w II i III klasie szkoły ponadgimnazjalnej – wersja PDF
Grzegorz SzymanowskiDziedzictwo epok. Program nauczania historii i społeczeństwa w II i III klasie szkoły ponadgimnazjalnej – wersja WORD
Metodyka – Scenariusze lekcji do podręczników
Łukasz KusiakDziedzictwo epok. Gospodarka. Karty pracy do scenariuszy lekcji
Łukasz KusiakDziedzictwo epok. Gospodarka. Scenariusze wybranych lekcji
Łukasz KusiakDziedzictwo epok. Wojskowość. Karty pracy do scenariuszy lekcji
Łukasz KusiakDziedzictwo epok. Wojskowość. Scenariusze wybranych lekcji
Metodyka – Sprawdziany
Łukasz KusiakDziedzictwo epok. Gospodarka. Klucze odpowiedzi do sprawdzianów
Łukasz KusiakDziedzictwo epok. Gospodarka. Sprawdzian powtórzeniowy nr 1
Łukasz KusiakDziedzictwo epok. Gospodarka. Sprawdzian powtórzeniowy nr 2
Łukasz KusiakDziedzictwo epok. Gospodarka. Sprawdzian powtórzeniowy nr 3
Łukasz KusiakDziedzictwo epok. Gospodarka. Sprawdzian semestralny
Łukasz KusiakDziedzictwo epok. Wojskowość. Klucze odpowiedzi do sprawdzianów
Łukasz KusiakDziedzictwo epok. Wojskowość. Sprawdzian powtórzeniowy nr 1
Łukasz KusiakDziedzictwo epok. Wojskowość. Sprawdzian powtórzeniowy nr 2
Łukasz KusiakDziedzictwo epok. Wojskowość. Sprawdzian powtórzeniowy nr 3
Łukasz KusiakDziedzictwo epok. Wojskowość. Sprawdzian semestralny

Język polski

Szkoła podstawowa

Archiwum – Szkoła_podstawowa
Teresa MichałkiewiczO to chodzi! Program nauczania języka polskiego dla klas 4–6 – wersja DOC
Teresa MichałkiewiczO to chodzi! Program nauczania języka polskiego dla klas 4–6 – wersja PDF
Karina MuchaO to chodzi! Rozkład materiału i plan wynikowy z propozycjami indywidualizacji. Klasa IV szkoły podstawowej – wersja DOC
Marzena OlędzkaO to chodzi! Rozkład materiału i plan wynikowy z propozycjami indywidualizacji. Klasa V szkoły podstawowej, część 1 – wersja DOC
Marzena OlędzkaO to chodzi! Rozkład materiału i plan wynikowy z propozycjami indywidualizacji. Klasa V szkoły podstawowej, część 2 – wersja DOC
Marzena OlędzkaO to chodzi! Rozkład materiału i plan wynikowy z propozycjami indywidualizacji. Klasa VI szkoły podstawowej, część 1 – wersja DOC
Marzena OlędzkaO to chodzi! Rozkład materiału i plan wynikowy z propozycjami indywidualizacji. Klasa VI szkoły podstawowej, część 2 – wersja DOC
Hanna DiduszkoScenariusz dla szkoły podstawowej z wykorzystaniem książki Małgorzaty Kondej „Sejf z milionem w środku, czyli bestseller III b”
Teresa MichałkiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 4, część 1, rozdział 1, wraz z modelem odpowiedzi
Teresa MichałkiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 4, część 1, rozdział 2, wraz z modelem odpowiedzi
Teresa MichałkiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 4, część 1, rozdział 3, wraz z modelem odpowiedzi
Teresa MichałkiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 4, część 1, rozdział 4, wraz z modelem odpowiedzi
Teresa MichałkiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 4, część 1, rozdział 5, wraz z modelem odpowiedzi
Teresa MichałkiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 4, część 1, rozdział 6, wraz z modelem odpowiedzi
Emilia Janyst-KlupaTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 4, część 2, rozdział 10, wraz z modelem odpowiedzi
Emilia Janyst-KlupaTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 4, część 2, rozdział 11, wraz z modelem odpowiedzi
Teresa MichałkiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 4, część 2, rozdział 7, wraz z modelem odpowiedzi
Teresa MichałkiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 4, część 2, rozdział 8, wraz z modelem odpowiedzi
Emilia Janyst-KlupaTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 4, część 2, rozdział 9, wraz z modelem odpowiedzi
Emilia Janyst-KlupaTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 5, część 1, rozdział 1, wraz z modelem odpowiedzi
Emilia Janyst-KlupaTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 5, część 1, rozdział 2, wraz z modelem odpowiedzi
Emilia Janyst-KlupaTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 5, część 1, rozdział 3, wraz z modelem odpowiedzi
Emilia Janyst-KlupaTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 5, część 1, rozdział 4, wraz z modelem odpowiedzi
Emilia Janyst-KlupaTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 5, część 1, rozdział 5, wraz z modelem odpowiedzi
Emilia Janyst-KlupaTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 5, część 1, rozdział 6, wraz z modelem odpowiedzi
Emilia Janyst-KlupaTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 5, część 2, rozdział 10, wraz z modelem odpowiedzi
Emilia Janyst-KlupaTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 5, część 2, rozdział 11, wraz z modelem odpowiedzi
Emilia Janyst-KlupaTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 5, część 2, rozdział 7, wraz z modelem odpowiedzi
Emilia Janyst-KlupaTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 5, część 2, rozdział 8, wraz z modelem odpowiedzi
Emilia Janyst-KlupaTest ewaluacyjny do podręcznika O to chodzi! dla klasy 5, część 2, rozdział 9, wraz z modelem odpowiedzi
Teresa MichałkiewiczTest progowy nr 1 dla klasy IV szkoły podstawowej wraz z modelem odpowiedzi
Teresa MichałkiewiczTest progowy nr 2 dla klasy IV szkoły podstawowej wraz z modelem odpowiedzi

Gimnazjum

Archiwum – Gimnazjum
Beata Jesionek-Biskupska, Sławomir Jacek ŻurekJak budować porozumienie w Europie? Scenariusz odwołuje się do tekstów zamieszczonych w podręczniku Ścieżki Europy. Źródła naszej cywilizacji
Teresa Kosyra-Cieślak, Teresa Marciszuk, Krzysztof Biedrzycki, Aneta ZałazińskaJest tyle do powiedzenia! Program nauczania języka polskiego w gimnazjum – wersja PDF
Teresa Kosyra-CieślakJest tyle do powiedzenia! Rozkład materiału i plan wynikowy. Klasa 1 – wersja PDF
Teresa Kosyra-CieślakJest tyle do powiedzenia! Rozkład materiału i plan wynikowy. Klasa 1 – wersja WORD
Teresa Kosyra-CieślakJest tyle do powiedzenia! Rozkład materiału i plan wynikowy. Klasa 2 – wersja PDF
Teresa Kosyra-CieślakJest tyle do powiedzenia! Rozkład materiału i plan wynikowy. Klasa 2 – wersja WORD
Teresa Kosyra-CieślakJest tyle do powiedzenia! Rozkład materiału i plan wynikowy. Klasa 3 – wersja PDF
Teresa Kosyra-CieślakJest tyle do powiedzenia! Rozkład materiału i plan wynikowy. Klasa 3 – wersja WORD
Maria BIERNACKA-DRABIKJest tyle do powiedzenia! Testy progowe (test nr 1)
Beata Jesionek-Biskupska, Sławomir Jacek ŻurekPielgrzymowanie metaforą ludzkiego życia. Scenariusz odwołuje się do tekstów zamieszczonych w podręczniku Ścieżki Europy. Źródła naszej cywilizacji
Beata Jesionek-Biskupska, Sławomir Jacek ŻurekSpotkanie z Platonem, czyli o sztuce zadawania pytań i konstruowaniu definicji. Scenariusz odwołuje się do tekstów zamieszczonych w podręczniku Ścieżki Europy. Źródła naszej cywilizacji
Marlena DerlukiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 1, część 1, rozdział 1, wraz z kluczem i kartoteką
Marlena DerlukiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 1, część 1, rozdział 2, wraz z kluczem i kartoteką
Marlena DerlukiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 1, część 1, rozdział 3, wraz z kluczem i kartoteką
Marlena DerlukiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 1, część 1, rozdział 4, wraz z kluczem i kartoteką
Marlena DerlukiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 1, część 1, rozdział 5, wraz z kluczem i kartoteką
Barbara Janik-Płocińska, Ewa Pawlic-RafałowskaTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 1, część 2, rozdział 6, wraz z kluczem i kartoteką
Barbara Janik-Płocińska, Ewa Pawlic-RafałowskaTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 1, część 2, rozdział 7, wraz z kluczem i kartoteką
Barbara Janik-Płocińska, Ewa Pawlic-RafałowskaTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 1, część 2, rozdział 8, wraz z kluczem i kartoteką
Barbara Janik-Płocińska, Ewa Pawlic-RafałowskaTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 1, część 2, rozdział 9, wraz z kluczem i kartoteką
Barbara Janik-Płocińska, Ewa Pawlic-RafałowskaTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 1, część 2, rozdział 10, wraz z kluczem i kartoteką
Marlena DerlukiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 2, część 1, rozdział 1, wraz z kluczem i kartoteką
Marlena DerlukiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 2, część 1, rozdział 2, wraz z kluczem i kartoteką
Marlena DerlukiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 2, część 1, rozdział 3, wraz z kluczem i kartoteką
Marlena DerlukiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 2, część 1, rozdział 4, wraz z kluczem i kartoteką
Marlena DerlukiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 2, część 1, rozdział 5, wraz z kluczem i kartoteką
Barbara Janik-Płocińska, Ewa Pawlic-RafałowskaTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 2, część 2, rozdział 6, wraz z kluczem i kartoteką
Barbara Janik-Płocińska, Ewa Pawlic-RafałowskaTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 2, część 2, rozdział 7, wraz z kluczem i kartoteką
Barbara Janik-Płocińska, Ewa Pawlic-RafałowskaTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 2, część 2, rozdział 8, wraz z kluczem i kartoteką
Barbara Janik-Płocińska, Ewa Pawlic-RafałowskaTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 2, część 2, rozdział 9, wraz z kluczem i kartoteką
Barbara Janik-Płocińska, Ewa Pawlic-RafałowskaTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 2, część 2, rozdział 10, wraz z kluczem i kartoteką
Marlena DerlukiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 3, część 1, rozdział 1, wraz z kluczem i kartoteką
Marlena DerlukiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 3, część 1, rozdział 2, wraz z kluczem i kartoteką
Marlena DerlukiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 3, część 1, rozdział 3, wraz z kluczem i kartoteką
Marlena DerlukiewiczTest ewaluacyjny do podręcznika Jest tyle do powiedzenia! dla klasy 3, część 1, rozdział 4, wraz z kluczem i kartoteką
Hanna DiduszkoZwiedzanie własnej głowy – o sprawach trudnych i najtrudniejszych. Scenariusz lekcji bibliotecznej wykorzystujący książki Wydawnictwa STENTOR z działu literatury młodzieżowej i dziecięcej KORA
Metodyka – Scenariusze lekcji z multimediami
Teresa Kosyra-CieślakInternetowa podróż śladami Homera. Scenariusz lekcji zawierający propozycje wykorzystania zasobów internetu
Teresa Kosyra-CieślakPodróż do śródziemnomorskich źródeł. Scenariusz lekcji zawierający propozycje wykorzystania zasobów internetu
Nauczanie interaktywne – Lekcje multimedialne
Uwaga!
Poniższe lekcje udostępniane są w formie skompresowanego pliku zip. Pobierany plik należy zapisać w żądanym miejscu (np. na twardym dysku), a następnie zdekompresować, otrzymując dwa pliki. Lekcję uruchamia się wybierając plik o nazwie "lekcja-nazwa-lekcji.exe". Plik licencji o nazwie "lekcja-nazwa-lekcji-licencja.txt" jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania lekcji.
Językowy zwierzyniec
Piszemy list i zaproszenie
Teatr od podszewki
Testy – z treści lektur
Maria Biernacka-DrabikBalladyna Juliusza Słowackiego
Maria Biernacka-DrabikDrużyna Pierścienia J. R. R. Tolkiena
Maria Biernacka-DrabikDziady cz. II Adama Mickiewicza
Maria Biernacka-DrabikKamienie na szaniec Aleksandra Kamińskiego
Maria Biernacka-DrabikKrzyżacy Henryka Sienkiewicza
Maria Biernacka-DrabikMały Książę Antoine'a de Saint-Exupéry’ego
Maria Biernacka-DrabikOpium w rosole Małgorzaty Musierowicz
Maria Biernacka-DrabikPieśń o Rolandzie
Maria Biernacka-DrabikPoczwarka Doroty Terakowskiej
Iwona GałężewskaPotop Henryka Sienkiewicza
Maria Biernacka-DrabikPrzygody Odyseusza Jana Parandowskiego
Maria Biernacka-DrabikQuo Vadis Henryka Sienkiewicza
Maria Biernacka-DrabikRomeo i Julia Williama Szekspira
Iwona GałężewskaSkąpiec Moliera
Maria Biernacka-DrabikZemsta Aleksandra Fredry
Maria Biernacka-DrabikŻycie Pi Yanna Martela

Liceum i technikum

Materiały dla edukatorów
Nowa podstawa programowa - język polski
Arkusze maturalne – dla poziomu podstawowego
Zofia StarownikArkusz maturalny nr 1
Bożena WelterArkusz maturalny nr 2
Teresa Kosyra-CieślakArkusz maturalny nr 3
Arkusze maturalne – dla poziomu rozszerzonego
Zofia StarownikArkusz maturalny nr 1
Teresa Kosyra-Cieślak, Bożena WelterArkusz maturalny nr 2
Zofia StarownikArkusz maturalny nr 3
Materiały pomocnicze – Analizy wypracowań
Danuta GórniakJak wieś i chłopi przedstawieni są w Sonecie I Jana Kasprowicza oraz w Weselu Stanisława Wyspiańskiego? Analizując podane teksty, zwróć uwagę na postawy podmiotu lirycznego i Pana Młodego
Danuta GórniakJakie postawy wobec tradycji narodowej reprezentują bohaterowie Nad Niemnem (w wypracowaniu wykorzystaj fragment rozmowy Andrzejowej Korczyńskiej z synem) i nadawca w wierszu Do młodych?
Danuta GórniakJakiej oceny Polaków i Polski dokonują romantyczni poeci? W wypracowaniu wykorzystaj wnioski z analizy i interpretacji fragmentów III części Dziadów Adama Mickiewicza i Grobu Agamemnona Juliusza Słowackiego
Danuta GórniakLekarz i jego praca. Interpretując podane fragmenty Ludzi bezdomnych i Zdążyć przed Panem Bogiem, przedstaw, co o swoim powołaniu mówili Tomasz Judym i Marek Edelman
Danuta GórniakNa czym polega niszcząca siła władzy? Odpowiadając na pytanie, wykorzystaj wnioski z analizy podanych fragmentów Makbeta oraz znajomość całej tragedii Szekspira
Danuta GórniakNa podstawie wniosków z analizy i interpretacji wiersza Krzysztofa Kamila Baczyńskiego Z głową na karabinie przedstaw los pokolenia Kolumbów. Wykorzystaj także znajomość innych utworów tego poety
Danuta GórniakRola kobiety w społeczeństwie. Na podstawie podanego fragmentu Lalki Prusa oraz znajomości całego utworu, a także analizując fragment tekstu publicystycznego Emancypacja kobiet Orzeszkowej, przedstaw, jak problem ten postrzegali pisarze pozy
Danuta GórniakW wypracowaniu pt. Człowiek wobec cierpienia wykorzystaj wnioski z interpretacji fragmentów Księgi Hioba oraz Trenu XI Jana Kochanowskiego. Czytając podane teksty, zapoznaj się z przypisami
Danuta GórniakWizja świata według Księgi Rodzaju (Stworzenie świata i człowieka) oraz Hymnu (Czego chcesz od nas, Panie...) Jana Kochanowskiego. W wypracowaniu wykorzystaj wnioski z interpretacji podanych tekstów
Joanna GawlikowskaWyjaśnij istotę myślenia mitycznego, interpretując mit o Heliosie
Danuta GórniakWyjaśnij przyczyny samotności Judyma, bohatera powieści Stefana Żeromskiego Ludzie bezdomni. W wypracowaniu wykorzystaj wnioski z analizy i interpretacji podanego fragmentu. Odwołaj się także do treści całego utworu
Maria Cyganowicz, Hanna Szypryt-NowickaZanalizuj oraz zinterpretuj wiersz Guillaume’a Apollinaire’a Prześliczna rudowłosa
Materiały pomocnicze – Do matury krok po kroku
Iwona GałężewskaDo matury krok po kroku. Przykładowe tematy maturalne do dziewięciu rozdziałów podręcznika Jacka Kopcińskiego Przeszłość to dziś. Klasa III
Materiały pomocnicze – Interpretacje
Stanisław Falkowski[Daj mi wstążkę błękitną] i Moja piosnka [II] Cypriana Norwida
Jacek Brzozowski[Daję wam tę ostatnią koronę pamiątek] Juliusza Słowackiego
Jacek Brzozowski[Gdy tu mój trup] Adama Mickiewicza
Alina Kowalczykowa[Przez furie jestem targan ja, Orfeusz Juliusza Słowackiego
Jadwiga Zacharska[Rozmiłowała się ma dusza] Jana Kasprowicza
Krzysztof Mrowcewicz*** [Dla zakochanych to samo staranie...] Stanisława Grochowiaka
Paweł Rodak*** [Jesień to gwiazdy lecące z drzew...] Krzysztofa Kamila Baczyńskiego
Jacek BrzozowskiBrak węzła Zbigniewa Herberta
Krystyna PietrychBuchalteria Aleksandra Wata
Piotr MatywieckiCierń Tadeusza Różewicza
Marzena Woźniak-ŁabieniecDaphnis w drzewo bobkowe przemienieła się Jarosława Marka Rymkiewicza
Tomasz CieślakDo rzeki Zbigniewa Herberta
Ireneusz OpackiDobranoc Adama Mickiewicza
Marek StaniszFortepian Szopena Cypriana Norwida
Jacek KolbuszewskiMelodia mgieł nocnych Kazimierza Przerwy-Tetmajera
Tadeusz KomendantMit rodzinny Rafała Wojaczka
Jacek Brzozowskinamuzowywanie i mużnięty Mirona Białoszewskiego
Piotr MatywieckiNiebo Wisławy Szymborskiej
Marian StalaObłoki Czesława Miłosza
Romuald CudakOjczyzna chochołów Kazimierza Wierzyńskiego
Romuald CudakRozmowa z poetą Antoniego Słonimskiego
Tomasz CieślakRzecz Czarnoleska Juliana Tuwima
Piotr MatywieckiRzym Juliusza Słowackiego
Piotr ŁuszczykiewiczSerwus, madonna Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego
Stanisław BarańczakŚwity Czesława Miłosza
Ireneusz OpackiTopielec Bolesława Leśmiana
Teresa Marciszukw niebie Jana Twardowskiego
Ewa PaczoskaWędrówka wesołego pielgrzyma Leopolda Staffa
Teresa MarciszukWidokówka z tego świata Stanisława Barańczaka
Krzysztof JaworskiWiersz bez światła Marcina Świetlickiego
Krzysztof JaworskiXX wiek Stanisława Młodożeńca
Alina KowalczykowaZabawa z mgłą w Kościelisku Julii Hartwig
Tadeusz BujnickiZagłębie Dąbrowskie Władysława Broniewskiego
Stanisław BortnowskiZielona Gęś Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego
Metodyka – Broszury metodyczne
Kartoteki testów ewaluacyjnych do broszury metodycznej Przeszłość to dziś. Klasa II, część 2. WYDANIE 2014
Marlena Derlukiewicz, Iwona Gałężewska, Bogumiła Kaczmarek, Barbara Matusiak Przeszłość to dziś. Dla nauczyciela. Scenariusze lekcji, karty pracy, test diagnozujący, testy ewaluacyjne. Klasa I liceum i technikum, część 1
Iwona Gałężewska, Teresa Kosyra-CieślakPrzeszłość to dziś. Dla nauczyciela. Scenariusze lekcji, karty pracy, test diagnozujący, testy ewaluacyjne. Klasa II liceum i technikum, część 1
Marlena Derlukiewicz, Iwona Gałężewska, Barbara Matusiak Przeszłość to dziś. Dla nauczyciela. Scenariusze lekcji, karty pracy, test diagnozujący, testy ewaluacyjne. Klasa II liceum i technikum, część 2
Iwona Gałężewska, Barbara Matusiak, Teresa Kosyra-CieślakPrzeszłość to dziś. Dla nauczyciela. Scenariusze lekcji, karty pracy, testy ewaluacyjne. Klasa I liceum i technikum, część 2
Maria Bartnicka, Teresa Kosyra-Cieślak, Barbara MatusiakPrzeszłość to dziś. Dla nauczyciela. Scenariusze lekcji, karty pracy. Klasa III liceum i technikum
Teresa Hantke, Katarzyna TrzeciakŚwiat do przeczytania. Scenariusze lekcji. Ćwiczenia przygotowujące do matury. Klasa 1, część 1
Iwona Gałężewska, Teresa Hantke, Katarzyna TrzeciakŚwiat do przeczytania. Scenariusze lekcji. Ćwiczenia przygotowujące do matury. Klasa 1, część 2
Iwona Gałężewska, Teresa HantkeŚwiat do przeczytania. Scenariusze lekcji. Ćwiczenia przygotowujące do matury. Klasa 2, część 1
Iwona Gałężewska, Teresa Hantke, Agnieszka WojnowskaŚwiat do przeczytania. Scenariusze lekcji. Ćwiczenia przygotowujące do matury. Klasa 2, część 2
Iwona Gałężewska, Teresa Hantke, Ewa HipszŚwiat do przeczytania. Scenariusze lekcji. Ćwiczenia przygotowujące do matury. Klasa 3
Metodyka – Broszury metodyczne do płyt CD-ROM
Agnieszka WojnowskaPoradnik metodyczny do płyty CD-ROM Przeszłość to dziś. Romantyzm
Teresa Kosyra-CieślakPoradnik metodyczny do płyty CD-ROM Przeszłość to dziś. Średniowiecze i renesans
Metodyka – Plany wynikowe i rozkłady materiału
Teresa Kosyra-CieślakPlan realizacji materiału języka polskiego w II klasie liceum i technikum na podstawie programu Przeszłość to dziś (plan wynikowy dwustopniowy) – do WYDANIA ZMIENIONEGO (2009) – wersja WORD
Teresa Kosyra-CieślakPlan realizacji materiału języka polskiego w II klasie liceum i technikum na podstawie programu Przeszłość to dziś (plan wynikowy dwustopniowy) – do WYDANIA ZMIENIONEGO (2009) – wersja PDF
Teresa Kosyra-CieślakPlan realizacji materiału języka polskiego w III klasie liceum i technikum na podstawie programu Przeszłość to dziś (plan wynikowy dwustopniowy) – do WYDANIA ZMIENIONEGO (2009) – wersja WORD
Teresa Kosyra-CieślakPlan realizacji materiału języka polskiego w III klasie liceum i technikum na podstawie programu Przeszłość to dziś (plan wynikowy dwustopniowy) – do WYDANIA ZMIENIONEGO (2009) – wersja PDF
Teresa Kosyra-CieślakPrzeszłość to dziś. Literatura - język - kultura. Plan realizacji materiału języka polskiego w I klasie liceum i technikum, semestr I, wyd. 2012 – wersja WORD
Teresa Kosyra-CieślakPrzeszłość to dziś. Literatura - język - kultura. Plan realizacji materiału języka polskiego w I klasie liceum i technikum, semestr I, wyd. 2012 – wersja PDF
Teresa Kosyra-CieślakPrzeszłość to dziś. Literatura - język - kultura. Plan realizacji materiału języka polskiego w I klasie liceum i technikum, semestr II, wyd. 2012 – wersja WORD
Teresa Kosyra-CieślakPrzeszłość to dziś. Literatura - język - kultura. Plan realizacji materiału języka polskiego w I klasie liceum i technikum, semestr II, wyd. 2012 – wersja PDF
Teresa Kosyra-CieślakPrzeszłość to dziś. Literatura - język - kultura. Plan realizacji materiału języka polskiego w II klasie liceum i technikum, wyd. 2013 – wersja WORD
Iwona GałężewskaPrzeszłość to dziś. Literatura - język - kultura. Plan realizacji materiału języka polskiego w II klasie liceum i technikum, wyd. 2013 – wersja PDF
Teresa Kosyra-CieślakPrzeszłość to dziś. Literatura - język - kultura. Plan realizacji materiału języka polskiego w III klasie liceum i technikum, wyd. 2014 – wersja WORD
Teresa Kosyra-CieślakPrzeszłość to dziś. Literatura - język - kultura. Plan realizacji materiału języka polskiego w III klasie liceum i technikum, wyd. 2014 – wersja PDF
Maria Cyganowicz, Hanna Szypryt-NowickaŚwiat do przeczytania. Plan realizacji materiału języka polskiego w klasie I liceum i technikum. Semestr I – wersja PDF
Maria Cyganowicz, Hanna Szypryt-NowickaŚwiat do przeczytania. Plan realizacji materiału w klasie I liceum i technikum. Semestr I – wersja WORD
Maria BartnickaŚwiat do przeczytania. Plan realizacji materiału w klasie I liceum i technikum. Semestr II – wersja PDF
Maria BartnickaŚwiat do przeczytania. Plan realizacji materiału w klasie I liceum i technikum. Semestr II – wersja WORD
Maria BartnickaŚwiat do przeczytania. Plan realizacji materiału w klasie II liceum i technikum. Semestr I – wersja PDF
Maria BartnickaŚwiat do przeczytania. Plan realizacji materiału w klasie II liceum i technikum. Semestr I – wersja WORD
Maria BartnickaŚwiat do przeczytania. Plan realizacji materiału w klasie II liceum i technikum. Semestr II – wersja PDF
Maria BartnickaŚwiat do przeczytania. Plan realizacji materiału w klasie II liceum i technikum. Semestr II – wersja WORD
Maria BartnickaŚwiat do przeczytania. Plan realizacji materiału w klasie III liceum i technikum – wersja PDF
Maria BartnickaŚwiat do przeczytania. Plan realizacji materiału w klasie III liceum i technikum – wersja WORD
Krzysztof BiedrzyckiŚwiat do przeczytania. Ramowy plan realizacji materiału w klasie II liceum i technikum – wersja PDF
Krzysztof BiedrzyckiŚwiat do przeczytania. Ramowy plan realizacji materiału w klasie II liceum i technikum – wersja WORD
Metodyka – Program nauczania „Przeszłość i dziś”
Marlena Derlukiewicz„Przeszłość i dziś”. Opinia o programie nauczania języka polskiego
Teresa Kosyra-Cieślak„Przeszłość i dziś”. Program nauczania języka polskiego w czteroletnim liceum ogólnokształcącym i pięcioletnim technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony
Metodyka – Programy nauczania
Zofia StarownikPrzeszłość to dziś. Program nauczania języka polskiego w liceum ogólnokształcącym, liceum profilowanym i technikum, wyd. 2012. Zakres podstawowy i rozszerzony
Ewa Gruszczyńska, Jacek Kopciński, Krzysztof Mrowcewicz, Aleksander Nawarecki, Ewa Paczoska, Dorota SiwickaPrzeszłość to dziś. Program nauczania języka polskiego w liceum ogólnokształcącym, liceum profilowanym i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony
Ewa JaskółowaŚwiat do przeczytania. Program nauczania języka polskiego. Liceum i technikum
Metodyka – Rozkłady materiałów „Przeszłość i dziś”
Teresa Kosyra-Cieślak„Przeszłość i dziś”. 2.1. Rozkład materiału z języka polskiego w czteroletnim liceum ogólnokształcącym. Zakres podstawowy. Klasa 2, część 1. (WORD)
Metodyka – Scenariusze lekcji do „Antologii”
Ewa ChuchroApollo czy Marsjasz? Pytanie o istotę sztuki. Scenariusz lekcji do tekstów z książki Romana Mazurkiewicza Starożytność–średniowiecze. Antologia
Ewa ChuchroBohaterowie wszech czasów – Achilles i Hektor. Scenariusz lekcji do tekstów z książki Romana Mazurkiewicza Starożytność–średniowiecze. Antologia
Ewa ChuchroBóg i demon, odkupiciel i szatan – o wieloznaczności Prometeusza. Scenariusz lekcji do tekstów z książki Romana Mazurkiewicza Starożytność–średniowiecze. Antologia
Ewa ChuchroOdyseusz – ostatni z wielkich podróżników. Scenariusz lekcji do tekstów z książki Romana Mazurkiewicza Starożytność–średniowiecze. Antologia
Ewa ChuchroPoezja spraw powszednich – kilka słów o sztuce epigramatu. Scenariusz lekcji do tekstów z książki Romana Mazurkiewicza Starożytność–średniowiecze. Antologia
Ewa ChuchroSyzyf przed sądem. Rewizja boskiego wyroku. Scenariusz lekcji do tekstów z książki Romana Mazurkiewicza Starożytność–średniowiecze. Antologia
Ewa ChuchroWygnaniec bogów, czyli prawda o Syzyfie. Scenariusz lekcji do tekstów z książki Romana Mazurkiewicza Starożytność–średniowiecze. Antologia
Metodyka – Scenariusze lekcji do podręczników
Marlena Derlukiewicz, Iwona Gałężewska, Bogumiła Kaczmarek, Barbara Matusiak Przeszłość to dziś. Dla nauczyciela. Scenariusze lekcji, karty pracy, test diagnozujący, testy ewaluacyjne. Klasa I liceum i technikum, część 1
Iwona Gałężewska, Teresa Kosyra-CieślakPrzeszłość to dziś. Dla nauczyciela. Scenariusze lekcji, karty pracy, test diagnozujący, testy ewaluacyjne. Klasa II liceum i technikum, część 1
Marlena Derlukiewicz, Iwona Gałężewska, Barbara Matusiak Przeszłość to dziś. Dla nauczyciela. Scenariusze lekcji, karty pracy, test diagnozujący, testy ewaluacyjne. Klasa II liceum i technikum, część 2
Iwona Gałężewska, Barbara Matusiak, Teresa Kosyra-CieślakPrzeszłość to dziś. Dla nauczyciela. Scenariusze lekcji, karty pracy, testy ewaluacyjne. Klasa I liceum i technikum, część 2
Maria Bartnicka, Teresa Kosyra-Cieślak, Barbara MatusiakPrzeszłość to dziś. Dla nauczyciela. Scenariusze lekcji, karty pracy. Klasa III liceum i technikum
Teresa Hantke, Katarzyna TrzeciakŚwiat do przeczytania. Scenariusze lekcji. Ćwiczenia przygotowujące do matury. Klasa 1, część 1
Iwona Gałężewska, Teresa Hantke, Katarzyna TrzeciakŚwiat do przeczytania. Scenariusze lekcji. Ćwiczenia przygotowujące do matury. Klasa 1, część 2
Iwona Gałężewska, Teresa HantkeŚwiat do przeczytania. Scenariusze lekcji. Ćwiczenia przygotowujące do matury. Klasa 2, część 1
Iwona Gałężewska, Teresa Hantke, Agnieszka WojnowskaŚwiat do przeczytania. Scenariusze lekcji. Ćwiczenia przygotowujące do matury. Klasa 2, część 2
Iwona Gałężewska, Teresa Hantke, Ewa HipszŚwiat do przeczytania. Scenariusze lekcji. Ćwiczenia przygotowujące do matury. Klasa 3
Metodyka – Scenariusze lekcji o Janie Pawle II
Teresa Kosyra-CieślakCzłowiek głębokiej wiary – Sługa Boży, Jan Paweł II. Scenariusz lekcji poświęcony biografii Karola Wojtyły
Teresa Kosyra-CieślakKsięga czeka na obraz. Rozważania Jana Pawła II w Kaplicy Sykstyńskiej. Scenariusz lekcji poświęcony twórczości Karola Wojtyły
Teresa Kosyra-CieślakMówić o niewyrażalnym – czyli istota poezji Karola Wojtyły. Scenariusz lekcji poświęcony twórczości Karola Wojtyły
Teresa Kosyra-CieślakPrzed sklepem jubilera Karola Wojtyły, czyli medytacje o miłości i małżeństwie. Scenariusz lekcji poświęcony twórczości Karola Wojtyły
Metodyka – Scenariusze lekcji o sztuce
Teresa Kosyra-CieślakMiędzy pragnieniem ziemskich rozkoszy a obsesją marności. Scenariusz lekcji dla klasy I
Teresa Kosyra-CieślakNiepokoje renesansowe burzą nam obraz epoki… Scenariusz lekcji dla klasy I
Metodyka – Scenariusze lekcji z multimediami
Teresa Kosyra-CieślakInternetowa podróż śladami Homera. Scenariusz lekcji zawierający propozycje wykorzystania zasobów internetu
Teresa Kosyra-CieślakPodróż do śródziemnomorskich źródeł. Scenariusz lekcji zawierający propozycje wykorzystania zasobów internetu
Teresa Kosyra-CieślakŚwiat jako budowla doskonała. Interpretacja Hymnu Jana Kochanowskiego jako wybitnego dzieła renesansowego klasycyzmu w kontekście innych dzieł epoki. Scenariusz lekcji dla klasy I wykorzystujący płyty CD-ROM Wydawnictwa STENTOR
Metodyka – Zadania przygotowujące do matury (od 2015 r.)
Teresa HantkePrzykładowa realizacja zadań przygotowujących do matury ustnej (nr 1–7), klasa 1, część 2
Teresa HantkePrzykładowa realizacja zadań przygotowujących do matury ustnej (nr 1–8), klasa 1, część 1
Teresa HantkeZadania (nr 1–3) przygotowujące do matury pisemnej na poziomie podstawowym, klasa 2, część 2
Teresa HantkeZadania (nr 1–3) przygotowujące do matury pisemnej na poziomie rozszerzonym, klasa 2, część 2
Teresa HantkeZadania (nr 1–4) przygotowujące do matury pisemnej na poziomie podstawowym, klasa 3
Teresa HantkeZadania (nr 1–4) przygotowujące do matury pisemnej na poziomie rozszerzonym, klasa 3
Teresa HantkeZadania (nr 1–7) przygotowujące do matury ustnej, klasa 1, część 2
Teresa HantkeZadania (nr 1–8) przygotowujące do matury ustnej, klasa 1, część 1
Modele odpowiedzi – do ćwiczeń „Czytamy i interpretujemy”
Modele odpowiedzi do testów czytania ze zrozumieniem zamieszczonych w ćwiczeniach Czytamy i interpretujemy, klasa II liceum i technikum, cz. 1
Modele odpowiedzi – do podręczników „Przeszłość to dziś”
Propozycje odpowiedzi na pytania z działu „Ćwiczymy czytanie ze zrozumieniem” z podręczników z serii „Przeszłość to dziś” dla liceum i technikum, klasa II liceum i technikum, cz. 1
Propozycje odpowiedzi na pytania z działu „Ćwiczymy czytanie ze zrozumieniem” z podręczników z serii „Przeszłość to dziś” dla liceum i technikum, klasa II liceum i technikum, cz. 2
Propozycje odpowiedzi na pytania z działu „Ćwiczymy czytanie ze zrozumieniem” z podręczników z serii „Przeszłość to dziś” dla liceum i technikum, klasa III liceum i technikum
Maria Bartnicka, Grażyna Bogucka, Ewa HipszPropozycje odpowiedzi na pytania z działu „Ćwiczymy czytanie ze zrozumieniem” do tekstów z podręcznika Jacka Kopcińskiego Przeszłość to dziś, klasa III liceum i technikum (wydanie zmienione)
Nauczanie interaktywne – Gry edukacyjne
Uwaga!
Poniższe gry udostępniane są w formie skompresowanego pliku zip. Pobierany plik należy zapisać w żądanym miejscu (np. na twardym dysku), a następnie zdekompresować, otrzymując dwa pliki. Grę uruchamia się wybierając plik o nazwie "gra_nazwa-gry.exe". Plik licencji o nazwie "gra_nazwa-gry-licencja.txt" jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania gry.
Czy znasz bohaterów „Pana Tadeusza”?
Gatunki literackie w „Panu Tadeuszu”
Pejzaże dźwiękowe „Pana Tadeusza”
Pomniki nieśmiertelnej sławy
Porównanie obrazu klasycznego i antyklasycznego
Poszukiwanie św. Graala
Renesansowe wyobrażenia Boga
Rozsypany sonet
Nauczanie interaktywne – Interpretacje dzieł sztuki
Uwaga!
Poniższe lekcje udostępniane są w formie skompresowanego pliku zip. Pobierany plik należy zapisać w żądanym miejscu (np. na twardym dysku), a następnie zdekompresować, otrzymując dwa pliki. Lekcję uruchamia się wybierając plik o nazwie "lekcja-nazwa-lekcji.exe". Plik licencji o nazwie "lekcja-nazwa-lekcji-licencja.txt" jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania lekcji.
Czytamy dzieła sztuki. Od starożytności do oświecenia
Materiał zalecany do wykorzystania w pracy z podręcznikiem Przeszłość to dziś, klasa 1, część 1.
Czytamy dzieła sztuki. Romantyzm
Materiał zalecany do wykorzystania w pracy z podręcznikiem Przeszłość to dziś, klasa 1, część 2.
Interpretacje dzieł sztuki. Młoda Polska
Materiał zalecany do wykorzystania w pracy z podręcznikiem Świat do przeczytania, klasa 2, część 1.
Interpretacje dzieł sztuki. Od starożytności do baroku
Materiał zalecany do wykorzystania w pracy z podręcznikiem Świat do przeczytania, klasa 1, część 1.
Interpretacje dzieł sztuki. Pozytywizm
Materiał zalecany do wykorzystania w pracy z podręcznikiem Świat do przeczytania, klasa 2, część 1.
Interpretacje dzieł sztuki. Romantyzm
Materiał zalecany do wykorzystania w pracy z podręcznikiem Świat do przeczytania, klasa 1, część 2.
Interpretacje dzieł sztuki. Wiek XX
Materiał zalecany do wykorzystania w pracy z podręcznikiem Świat do przeczytania, klasa 2, część 2 i klasa 3.
Oglądamy i interpretujemy. Młoda Polska
Materiał zalecany do wykorzystania w pracy z podręcznikiem Przeszłość to dziś, klasa 2, część 1.
Oglądamy i interpretujemy. Pozytywizm
Materiał zalecany do wykorzystania w pracy z podręcznikiem Przeszłość to dziś, klasa 2, część 1.
Oglądamy i interpretujemy. Wiek XX
Materiał zalecany do wykorzystania w pracy z podręcznikiem Przeszłość to dziś, klasa 2, część 2 i klasa 3.
Nauczanie interaktywne – Lekcje multimedialne
Uwaga!
Poniższe lekcje udostępniane są w formie skompresowanego pliku zip. Pobierany plik należy zapisać w żądanym miejscu (np. na twardym dysku), a następnie zdekompresować, otrzymując dwa pliki. Lekcję uruchamia się wybierając plik o nazwie "lekcja-nazwa-lekcji.exe". Plik licencji o nazwie "lekcja-nazwa-lekcji-licencja.txt" jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania lekcji.
Barok. Język barokowej poezji
Renesans. Bóg i człowiek renesansu
Średniowiecze. Alegoryzm
Średniowiecze. Styl romański i gotycki
Średniowiecze. Śmierć i zaświaty
Świat starożytny. Apokalipsa św. Jana
Świat starożytny. Biblia
Świat starożytny. Teatr antycznej Grecji
Nauczanie interaktywne – Lekcje multimedialne z płyt CD
Romantyzm. Multimedialna płyta CD
Średniowiecze i renesans. Multimedialna płyta CD
Testy – diagnozujące
Marlena DerlukiewiczTest diagnozujący z języka polskiego dla ucznia rozpoczynającego naukę w liceum (technikum)
Testy – ewaluacyjne
Maria Cyganowicz, Hanna Szypryt-NowickaPodróże literackie. Sprawdziany i odpowiedzi. I klasa liceum i technikum
Maria Cyganowicz, Hanna Szypryt-NowickaPodróże literackie. Sprawdziany i odpowiedzi. II klasa liceum i technikum
Maria BartnickaTest ewaluacyjny z modelem odpowiedzi i kartoteką. Średniowiecze
Testy – progowe
Ewa HipszTest progowy dla klasy I szkoły ponadgimnazjalnej wraz z kluczem i kartoteką (I)
Ewa HipszTest progowy dla klasy I szkoły ponadgimnazjalnej wraz z kluczem i kartoteką (II)
Testy – z treści lektur
Iwona GałężewskaAntygona Sofoklesa
Iwona GałężewskaChłopi, t.1 Władysława Stanisława Reymonta
Cudzoziemka Marii Kuncewiczowej
Iwona GałężewskaDziady cz. III Adama Mickiewicza
Iwona GałężewskaDziady cz. IV Adama Mickiewicza
Iwona GałężewskaDzieje Tristana i Izoldy Józefa Bédiera
Fantazy Juliusza Słowackiego
Iwona GałężewskaFaust cz. I Johanna Wolfganga Goethego
Granica Zofii Nałkowskiej
Iwona GałężewskaHamlet Williama Szekspira
Iwona GałężewskaJądro ciemności Josepha Conrada
Iwona GałężewskaKordian Juliusza Słowackiego
Kronika wypadków miłosnych Tadeusza Konwickiego
Iwona GałężewskaKról Edyp Sofoklesa
Iwona GałężewskaLalka Bolesława Prusa
Iwona GałężewskaMakbet Williama Szekspira
Mistrz i Małgorzata Michaiła Bułhakowa
Iwona GałężewskaNana Émile'a Zoli
Iwona GałężewskaNie-Boska komedia Zygmunta Krasińskiego
Iwona GałężewskaPan Tadeusz Adama Mickiewicza
Iwona GałężewskaPani Bovary Gustawa Flauberta
Iwona GałężewskaPanny z Wilka Jarosława Iwaszkiewicza
Proces Franza Kafki
Iwona GałężewskaPrzedwiośnie Stefana Żeromskiego
Iwona GałężewskaPrzemyślny szlachcic Don Kichote z Manczy (Księga pierwsza) Miguela de Cervantesa
Rok 1984 George'a Orwella
Sztukmistrz z Lublina Isaaca Bashevisa Singera
Iwona GałężewskaWesele Stanisława Wyspiańskiego
Iwona GałężewskaWierna rzeka Stefana Żeromskiego
Iwona GałężewskaZbrodnia i kara Fiodora Dostojewskiego

Zasadnicza szkoła zawodowa

Metodyka – Plany wynikowe i rozkłady materiału
Teresa Kosyra-CieślakPlan realizacji materiału języka polskiego w klasie II zasadniczej szkoły zawodowej na podstawie programu My i świat (plan wynikowy dwustopniowy)
Jadwiga Czub-Rojewska, Jadwiga ŁojekPlan wynikowy dla klasy I zasadniczej szkoły zawodowej na podstawie programu My i świat
Metodyka – Programy nauczania
Teresa Kosyra-CieślakMy i świat. Program nauczania języka polskiego w zasadniczej szkole zawodowej
Metodyka – Przewodniki metodyczne do podręczników
Teresa Kosyra-CieślakMy i świat. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami lekcji. Klasa I
Teresa Kosyra-CieślakMy i świat. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami lekcji. Klasa II
Metodyka – Scenariusze lekcji do podręczników
Teresa Kosyra-CieślakMy i świat. Scenariusze lekcji. Klasa I (wraz z przewodnikiem metodycznym)
Teresa Kosyra-CieślakMy i świat. Scenariusze lekcji. Klasa II (wraz z przewodnikiem metodycznym)

Wiedza o kulturze

Liceum i technikum

Metodyka – Broszury metodyczne do płyt CD-ROM
Barbara MatusiakPoradnik metodyczny do płyty CD-ROM Człowiek – twórca kultury
Metodyka – Plany wynikowe i rozkłady materiału
Joanna OlczakPlan realizacji materiału wiedzy o kulturze w liceum i technikum na podstawie pakietu edukacyjnego Człowiek – twórca kultury (plan wynikowy dwustopniowy)
Metodyka – Programy nauczania
Zbigniew Majchrowski, Teresa Marciszuk, Krzysztof Mrowcewicz, Piotr Sitarski, Dorota SzwarcmanCzłowiek – twórca kultury. Program nauczania wiedzy o kulturze w liceum ogólnokształcącym, liceum profilowanym i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony
Metodyka – Scenariusze lekcji do podręczników
Ewa Juszczak, Barbara Matusiak, Olgierd Neyman, Aleksandra Porożyńska, Joanna Rożen, Izabela RudzkaCzłowiek – twórca kultury. Scenariusze lekcji wiedzy o kulturze
Spotkania z autorami
Aktualnie nie ma zaplanowanych żadnych spotkań.
więcej
Warsztaty z edukatorami
Aktualnie nie ma zaplanowanych żadnych warsztatów.
więcej
Wydawnictwo STENTOR

serwis internetowy i pełna oferta
wydawnicza: humanistyka, edukacja,
literatura dla dzieci i młodzieży

Materiały dla ucznia

analizy i interpretacje, opracowania
tematyczne, arkusze maturalne, analizy
wypracowań, gry edukacyjne, testy